Alla inlägg under februari 2012

Av Sofia Jonsson Zachari - 26 februari 2012 21:16

Hej alla glada!


Måndagens planer:


8 - 8.45 Vakna och äta frukost och fixa mig.

9.15- 12.15 Möte på arbetsförmedlingen.

12.15- 15. Gå till en butik och prata lite, laga lunch, äta, packa det sista och träffa en kompis så hon får sina grejjer.

15-framåt.  Åka tåg och buss till nytt äventyr. Längtar så enormt mycket, kan lova att det blir kramkalas.


Varför jag skriver nu, är för att kommer inte kunna blogga i morgon eller i veckan så mycket, så önskar er en bra start på veckan och ett skönt lov för er som har lov! Puss  


   

Av Sofia Jonsson Zachari - 26 februari 2012 15:02

Idag är det söndag Skönt. I alla fall ikväll kommer min ena lilla syster hem, efter att ha varot borta över en vecka, så det blir kul. Idag ska jag också träna,tänkte ut och gå 9 km, vi får se hur dewt går, har ansträngnings astma men jag vet att jag har gått så långt och längre förut, dockså var det innan minalungor försämrades och jag fick reda på att jag hade ansträngningsastma.


En gång när jag var ute och gick en sommar så var jag nära på och tuppa av (svimma) för jag tappade andningennästan helt och hade ingen balns under fötterna, fick värsta allergireaktionen, (jag tål inte gräs) så det tog jätte lång tid innan jag vågade gå ut och gå igen, i skogen. Pågrund av det, för jag tänkte hela tiden tänk om jag hade tuppat av mitt i skogen, vem hade då hjälp mig?  Tänk om det händer igen?


Idag så förösker jag tärna så mycket jag bara kan, och hinner efter min ork, och man klarar allt det gäller bara att ha rätt inställning. Men man får inte träna för hårt så kroppen säger ifrån, som de gjorde när jag tränade då i skogen.


Nog pratat om eländen. Hoppas alla haft en bra helg, och att ni får en skön fortsättning på söndagen.


Ha det bäst!



Av Sofia Jonsson Zachari - 25 februari 2012 20:04

Nu börjar Gladiatorerna. Mitt favorit program på lördagarna, Melodifestivalen har jag slutat kolla på för flera år sedan. Vad föredrar ni? Gladiatorerna eller Melodifestivalen?


Ha en underbar kväll. Kram


 

Av Sofia Jonsson Zachari - 25 februari 2012 03:23

Hej allihopa. Hoppas ni sover gott, och har det bra.


I alla fall när jag var yngre alltså barn så var jag väldigt osäker på mig själv, jag vågade aldrig säga ifrån om någon behandlade mig illa, jag brydde mig mer om vad andra tyckte och tänkte om mig, än vad jag tyckte om mig själv. Tills en dag på gymnasiet det var i trean när jag gick igenom mycket jobbigt i mitt privatliv,  de var då jag insåg att jag inte ville leva så här längre, jag ville tro på mig själv mer, och vara trygg och stark i den jag är. Sen den dagen har jag växt mer och mer som människa, har mognat något enormt, och jag vill tacka alla mina nära och kära för ert stöd under tiden och peppande. Utan er hade jag aldrig varit den jag är idag. Lika stark, klok, glad, framåt mm. Tusen tack   


Tänk på detta: Det handlar inte om att vara bäst, det handlar om att göra sitt bästa i alla lägen, och det handlar inte om att vara vacker och bra för andra, det handlar om att tro på säg själv. Alla har vi våran unika skönhet och med samma värde.Lev inte efter andras sunda förnuft, lev efter ditt. Och varje dag är en resa och man är aldrig fullärd. Våga vara du i alla lägen, för just du är grym!


Ha det bäst! Godnatt   


 


Av Sofia Jonsson Zachari - 25 februari 2012 01:01

Hej om du ser de här vill jag att du ska veta att jag saknar dig något enormt, du ville alltid allas bästa och du visade sällan dig svag även fast du var mycket sjuk i slutet. Nu är det 1 1/2 år sedan sen du dog, det var bara någon dag innan jag hade träffat dig, innan du dog. Och då var du pigg och glad. Allt kan verkligen förändras så fort. Jag är glad att jag fick 18år med dig farmor. Bara för du dog, så levde du kvar här hos mig, i mitt hjärta.


När jag sjöng solo på din begravning så gjorde jag de för att jag ville göra en sista sak för dig, visa min tacksamhet och kärlek till dig en sista gång, och jag hoppas du gillade det, även fast jag tappade tråden för att jag bara ville gråta, och de gjorde jag sen, så sjöng jag de för dig.


Du finns i närheten en skyddande ängel det känner jag. Det är nog från dig jag ärft godheten ifrån, att alltid göra allt helhjärtat och alltid bry mig om alla.


I sommar så har jag bärt min minnestatuering i ett år, och tatueringen är för dig, och jag hoppas du gillar den.

Vad tatueringen står för är att du finns i närheten i mitt hjärta, och att du lever vidare i mitt hjärta.

Älskar dig farmor glöm inte de.   


Idag ler jag när jag tänker på dig, för du spred så mycket kärlek och godhet.


     

Av Sofia Jonsson Zachari - 24 februari 2012 23:46

Jag har aldrig varit speciellt intresserad av Bigbrother men så pratade så många om BB nu när det startade igen, så blev nyfiken. Sen dag ett har jag blivigt fast. Haha! Det är kul och ha något och fördriva tiden med, och se hur folk det beter sig och hur det klarar sig där inne. haha, och nej jag ser det inte 24/7.


Vad tycker ni om Bigbrother och följer ni?


 


Av Sofia Jonsson Zachari - 23 februari 2012 23:43

Nu sitter jag och dunkar partymusik och drömmer mig bort till ett dansgolv med mina klackar, pojkvännen och vännerna. Livet är en fest när jag skakar rumpa på dansgolvet. Hahaha puss på er!






Av Sofia Jonsson Zachari - 23 februari 2012 22:25

Hej alla glada! Hoppas allt är bra med er.Tack för att just ni läser min blogg! Guld värd.


I alla fall det jag tänkte prata om är livet, ovanligt va? HAHA! Nej men tänk så här, har du det bra så sträva inte efter något bättre, utan var glad och nöjd för det du har. Peace


Bilden: Är på mig föröver ett år sedan,och nej det ärinte min bröstvårta som syns på höger sida på höger bröst det är min bh.


 




Ovido - Quiz & Flashcards