Alla inlägg under juni 2012

Av Sofia Jonsson Zachari - 24 juni 2012 12:56

Hej alla fina! Hur har eran helg varit? Hoppas den varit underbar, fylld med glädje och skratt.


Fredags: Då var det ju midsommarafton, jag började med att sova ut, sen fikade jag med familjen hos mormor och morfar, sen grillade jag och hade det mysigt med en tjejkompis.


Lördag: Tog jag det mest lugnt hela dagen, åt massa gott, och handlade med mamma.


Söndag: Idag har jag inte hunnit så mycket än, tog en lång sovmorgon, och nu sitter jag och degar i sängen. Förmodligen blir det nog åka och simma och sen slappa resten av dagen. 


Ha det bäst!

    

Av Sofia Jonsson Zachari - 23 juni 2012 16:36

  • Det är dom som vågar nå sina egna drömmar och går sina vägar.
  • De som är självsäkra och ödmjuka samtidigt.
  • De som verkligen älskar det dom gör.
  • De som jobbar med att hjälpa människor. Tex Rädda barnen, Unicef, personlig assistent mm.
  • De som fullständigt skiter i vad folk tycker och tänker om dom.

 


Av Sofia Jonsson Zachari - 23 juni 2012 16:05

  • Att alltid göra det jag älskar.
  • Resa runt i världen och Sverige och se mig omkring, för att bygga erfarenheter och träffa nytt folk.
  • Alltid göra mitt bästa och fortsätta finnas där för mina nära och kära.
  • Fortsätta hjälpa andra och stötta dom, för det är det jag älskar och brinner för.
  • Få ett fastjobb och flytta hemifrån är målet just nu.
  • Skaffa två barn en dag med en man, kille jag älskar av hela mitt hjärta.
  • Föröska ta vara på varje ögonblick och göra det till något vackert och unikt.
  • Behålla mitt inre lugn.
  • Le igenom livet.
  • Leva livet!

 



Av Sofia Jonsson Zachari - 23 juni 2012 15:46

  • Jämför aldrig ditt liv eller ditt utseende med någon annan, för alla är lika fina, och bra på sitt sätt.
  • Beröm dig själv.
  • Lyft dina positiva egenskaper hos dig själv.
  • Stå upp för dig själv.
  • Ta ingen skit.
  • Gå din egen väg.
  • Älska dig själv för den du är.
  • Våga tyck, skriv, sig vad du vill så länge det inte sårar någon annan.
  • Gör det du älskar.
  • Umgås med dom som får dig att må bra och växa.
  • Sträva alltid efter att må bra.
  • Njut av att vara du.
  • Va trygg i dig själv, så blir andra trygga med dig.
  • Kom ihåg att jag vill bara peppa er, inte förändra er, för man duger som man är!
  • Keep rocking!

 

Av Sofia Jonsson Zachari - 22 juni 2012 13:48

Det är killar som är självsäkra och ödmjuka samtidigt.  Då dör jag inombords av lycka.


 




Av Sofia Jonsson Zachari - 22 juni 2012 10:57

Bilden säger allt!


 

Av Sofia Jonsson Zachari - 21 juni 2012 23:08

Hej alla glada! Just nu så knallar det mesta på bra, och jag är sjukt glad just nu, för jag har underbara människor runt om mig. Om mindre än en vecka är det dags för mig och bli vuxen Alltså lämna tonårslivet. Vilket känns läskigt, men ändå underbart. Sen är ju åldern bara en siffra, och jag kommer alltid ha barnasinnet kvar.


Jag önskar er alla en glad midsommar och en trevlig helg! Var rädda om er och varandra!

Kramar   


Bilden: Är på mig och några godingar från kryssningen.

 




Av Sofia Jonsson Zachari - 16 juni 2012 10:42

Alltså det jag menar är att alla bär vi på våra ryggsäckar med våra erfarenheter och minnen både bra och dåliga, men bara för tex man haft dåligt förut så betyder det inte att man har det dåligt nu. sen är man inte samma person man var förut utan man utvecklas hela tiden. Så skit i ditt förflutna och fokusera på nuet. Ta vara på varje ögonblick och gör det till något unikt och vackert. För livet går inte i repris.


 

Ovido - Quiz & Flashcards